11/11/2021

La Plataforma No Als Àmbits arriba a un acord amb UGT

 

 
Després d'algunes negociacions, la Plataforma No Als Àmbits ha arribat a un acord amb el sindicat UGT per a rebutjar conjuntament la imposició de l'agrupació de les assignatures en àmbits a la Comunitat Valenciana. Per a llegir el document, clica sobre l'enllaç següent:

Acord UGT - Plataforma No Als Àmbits

A més de les reivindicacions recollides dins de l'acord, des de la Plataforma No Als Àmbits, volem recordar que les nostres reivindicacions i els nostres valors van més enllà:

Defensem la necessitat d'una educació segons el principi d'especialitat, amb una coordinació entre el professorat dels diversos departaments que facilite la necessària interdisciplinarietat. No hem d'oblidar que aquest principi d'especialitat és el que hem d'acomplir per a poder accedir a una plaça docent mitjançant un concurs-oposició.

No ens oposem a la posada en pràctica de les mal anomenades «noves» metodologies, donat que s'utilitzen des de fa dècades, pero sí a la seua imposició en qualsevol nivell educatiu.

No ens oposem a l'organització de les assignatures per àmbits, que s'apliquen des de fa anys, dins dels programes específics de PMAR o PR4, sinó als imposats de manera generalitzada per la nostra Conselleria, així com als que puguen imposar-se en un futur. Els àmbits a 1r d'ESO han sigut establerts de manera unilateral sense comptar amb l'opinió de la comunitat educativa i sense basar-se en cap evidència científica que recolze la idea de què els àmbits milloraran la qualitat educativa del nostre alumnat.

Manifestem la nostra preocupació davant la presa de decisions sense base científica per part de l'Administració, ja que els principals afectats són els alumnes en situacions socio-econòmiques desfavorables. Ells són els més vulnerables, tenint en compte que les seues famílies no disposen del poder adquisitiu necessari per a compensar les carèncias educatives derivades de les imposicions implantades sense estudis previs favorables i que, per tant, podrien suposar un empitjorament de la qualitat de l'ensenyament públic.

◉  Exigim una major inversió educativa que revertisca, sobretot, en una baixada estructural de les ràtios en tots els nivells educatius, però també en tot els recursos materials i humans que necessitem actualment, així com en la formació específica per especialitats, que en la actualitat està pràcticament absent en la planificació institucional.

◉ Ens oposem a la hiperdigitalització de l'ensenyament sota l'excusa de la implantació dels àmbits o qualsevol enfocament com l'ABP i defensem un ús moderat i crític de la tecnologia a les aules, tenint en compte els estudis actuals sobre les conseqüències negatives (en comprensió lectora, per exemple) que en comporta una utilització abusiva i descontrolada.

Defensem una infraestructura tecnològica bàsica i igualitària per a tots els centres i grups que, per descomptat, funcione adequadament.

◉ Declarem que no hi ha cap estudi que correlacione el nombre d'assignatures que té l'alumnat de 1r d'ESO amb el fracàs escolar i exigim que es dissenye i realitze una investigació educativa rigorosa per a determinar totes les variables que intervenen en el fracàs escolar. Només així podrem prendre decisions adequades per a resoldre el problema.

◉ Considerem essencial que la nostra administració pose a l'abast de tota la comunitat educativa una bibliografia, no sesgada i contínuament actualitzada, amb articles i llibres basats en investigacions educatives científiques sòlides i independents.